کفش و برند ریبوک
سلام به سایت اُستاکفاش خوش اومدید
در این مطلب می خواهیم کفش و برند ریبوک را بررسی کنیم همراه ما باشید.
تاریخچه ریبوک
برند تجاری ریبوک (Reebok brand) در سال ۱۹۵۸ توسط دو نوه بنیانگذار کفشدوزی ایجاد شد و ریبوک (نام یک غزال آفریقایی) نامیدند که نهایتا با کمپانی (فاستر و پسران) این نام را در لغتنامهای پیدا کردند که جو فاستر در دوران نوجوانی در یک مسابقه برنده شده بود.
در سال ۱۹۸۱، کل فروش علامت تجاری ریبوک به ۵٫۱ میلیون دلار رسید. فروش بالای این شرکت زمانی بود که یک سال بعد، نشان تجاری ریبوک اولین کفش ورزشی طراحی شده برای بانوان را می فروخت که به نام کفشهای (فری استایل) معروف شد. در سال ۱۹۸۶ مقدار فروش به طور غیرمنتظرهای به بیش از سه برابر بالا رفت و به ۹۱۹ میلیون دلار رسید. مقدار فروش در سال ۱۹۸۷ به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ به ۷٫۲ میلیارد دلار رسید و برند تجاری ریباک به عنوان بهترین و نوآورترین شرکت سازنده وسایل ورزشی در جهان شناخته شد.
در سال ۱۹۸۷ ارزش سهام نام تجاری ریبوک در صنعت کفشهای ورزشی به لحاظ فروش ۴٫۱ میلیارد دلار از رقیب اصلی خود یعنی نایک (دیگر مطالب سایت استاکفاش) بالاتر رفت، ولی پس از مدتی سرعت رشد فروش لوازم ورزشی ریبوک کم شد و در سال ۱۹۹۰ فروش شرکت نایک نسبت به ریبوک بیشتر شد.
در این زمان ناگاه برند تجاری ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی وضعیت خود در بازار کرد و باعث نگرانی سهامداران ریبوک شد. مقداری از جابهجایی موقعیت رقابتی برند ریبوک و فروش کم این برند به دلیل سرمایهگذاری سنگین شرکت لوازم ورزشی نایک در تبلیغات و استفاده از ستارههای ورزشی گران قیمت بود.
پل فایرمن توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای شمالی برای برگشت موقعیت برند ریبوک، ابتدا از بخش بسکتبال شروع کرد. در آن زمان، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفشهای نایک اهمیت زیادی داشت، ریبوک برای نشان دادن خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد و قراردادی را با او امضا کرد که باعث بالا رفتن چشمگیر فروش این شرکت در آن سالها شد.
نوآوری ریبوک
در روند مسابقات NBA در سال ۱۹۹۴ نام تجاری ریبوک به فروش کفشهای مدل جدید و بدون بند و قابل شارژ به وسیله گاز کربنیک انجام داد. قیمت این کفشها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول انتخاب شد و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد بالا ببرد.
برند تجاری ریبوک نیز در ژانویه ۱۹۹۳ کفشهای بنددار مخصوص را برای ورزشکاران دبیرستانی وارد بازار کرد. همچنین در سال ۱۹۹۴ با ۱۲ نوع کفش و انتظار فروش۱۰۰ میلیون دلار وارد بازار هاکی شد.
علت بالا رفتن محصولات ریبوک
فایرمن پیشبینی کرد با بالا رفتن فروش، درآمد آنها سه برابر میشود، ولی تلاشهای زیاد او برای نوسازی شرکت برای مقابله با شرکت نایک و نیل به پیشتازی در بازار با پیروزی آنها مواجه نشد و پارهای مشکلات در رابطه با قیمت بالای محصولات ریبوک پیدا شد.
در شش ماه اول سال ۱۹۹۳، فروش کفشهای بسکتبال با تبلیغات زیادی که انجام شد ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. در سال ۱۹۹۵ هزینههای تولید شرکت افزایش یافت و برند ریبوک قبول کرد بخشی از افزایش هزینهها ناشی از عقد قرارداد با ستارگان ورزشی و پرداخت برخی از هزینههای مسابقات است؛ بنابراین برخلاف چهار سال قبل و به جای ۴۰۰ نفر، ریبوک با ۳۰۰۰ ورزشکار برای پوشیدن کفشهای ریبوک در جریان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قرارداد منعقد کرد. از سوی دیگر با مسئولان سانفرانسیسکو و فدراسیونهای تیمها و ستارگان بسکتبال برای پوشیدن کفش ریبوک پیمانهای جدا جدا ای بست.
وینس ویلیامز ستاره تنیس در سال ۲۰۰۰ میلادی قراردادی با برند ریبوک امضا کرد و در المپیک و ویمبلدون همان سال از کفشهای ریبوک استفاده کرد. امروزه تیم ملی هاکی آمریکا نیز با ریبوک پیمان دارد.
یکی شدن ریبوک و آدیداس
شرکت لوازم ورزشی آدیداس (Adidas Company) در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی شروع به خریدن سهام تولید کفش ریبوک کرد. مدیران آدیداس پس از خرید علامت تجاری ریبوک اسم این شرکت تجاری را تغییر ندادند و فقط دانش فنی آدیداس را در خطوط ساخت محصولات علامت تجاری ریبوک ثابت کردند، چو نمیخواستند با این کار بازار فروش خود را از دست بدهند.
یکی شدن آدیداس با ریبوک در ژانویه سال ۲۰۰۶ را میتوان دوره تازه ای در تاریخ ریبوک دانست. یکی شدن این دو برند مورد توجه با یکدیگر به آن ها این امکان را میداد که با ایجاد ویژگیهای مکمل در این دو برند، به بازار بیشتری دست یابند و توانایی عرضه محصولات متنوعتری را به بازار داشته باشند، تا سال ۱۹۹۵ برند ریبوک با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری در رده سوم بزرگترین فروشندگان کفشهای ورزشی قرار گرفت. دو سال بعد فروش کفشهای نایک به ۷۵۰ میلیون دلار بالا رفت، ولی ریبوک ۱۲۲ میلیون دلار بهدست آورد.
در سال ۲۰۱۳ میلادی لوگوی برند تجاری ریبوک پس از ۱۲۰ سال عوض و به مثلث تبدیل شد. شرکت ریبوک امروزه یکی از زیر مجموعههای شرکت آلمانی آدیداس است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون ایالت ماساچوست کشور آمریکا قرار دارد و در شهرهای متعدد جهان دارای شعبه و فروشگاه میباشد.
امیدوارم از خوندن مطلب کفش و برند ریبوک در سایت استا کفاش خوشتون اومده باشه.
مطالب دیگه سایت استا کفاش:
سلام به سایت استاکفاش
من این برند رو خیلی دوست دارم
ممنون بابت این مطلبی که گذاشتین
جناب رضایی منم از شما بابت کامنت در سایت استا کفاش ممنونم
استاکفاش سلام تشکر بابت اطلاعات شیرینتون
تاریخچه کفش ریبوک در سایت استاکفاش
داستان بسیار زیبایی بود با مدیریت و عمل درست میشه انسان به هدفهایی که داره برسه. استاکفاش
ممنون بابت خوندن و کامنت در استا کفاش
استاکفاش مطالب زیباتون هر کدام جذابیت خودشون رو داره خیلی باحالین استا کفاش
ممنون جناب کشور از کامنت گرمتون در سایت استاکفاش
کفش و برند ریبوک در سایت استاکفاش